Sluiten gevangenissen waanzin of strategie?


Deze regering doet ongelooflijk domme dingen, zo dom kan niemand zijn en ik verwacht dat er een strategie achter zit.

Waarschijnlijk is de strategie de zaak zo ver te laten escaleren dat er ruimte komt voor particuliere gevangenissen, en dan krijgen we de situatie zoals in de VS, rechters worden daar omgekocht om zo veel mogelijk mensen in de cel te gooien, een publicatie op social media kan al genoeg zijn.

Privatisering heeft ons al genoeg gekost

Ik heb al eerder geschreven dat gevangenen gewoon moeten meebetalen aan de kosten, gelukkig heeft Teeven mijn blog gelezen en overweegt daar ook mee te gaan beginnen.

Verder vindt ik dat een crimineel gewoon kan werken voor zijn verblijf, zakjes plakken, bezempjes maken, vogelnestjes bouwen. Als iemand met kanker kan en moet werken omdat hij niet geheel arbeidsongeschikt wordt verklaard, waarom een crimineel niet?

Teeven bespaart 340 miljoen door 1600 plekken te ruimen, dat betekent dat een plek dus grofweg 50.000 kost, ik ga ervan uit per jaar, kunnen die criminelen zich nog hard voor inspannen, ik ben bereid samen met mijn collega-belastingslachtoffers de helft te betalen, blijft er nog genoeg over.

 

Dank voor je reactie!

