Hond bijt kind: Politie weigert aangifte, kent Art. 425 niet


Mijn zoon is gebeten door een hond, een idioot bij de politie weigerde aangifte, kan geen geen aangifte doen tegen een hond zei hij. Ik gaf aan dat de bezitter erbij was op het moment dat het gebeurde en dat zij het zag gebeuren, bovendien was de hond aangelijnd (met zo’n meerollend lijntje). De vrouw was gewoon weggelopen. Ik gaf aan bij die idioot dat ik wel wat weet van de wet en dat ik aangifte doe tegen de vrouw, waarop hij doodleuk zei dat dit alleen kan als ze opdracht heeft gegeven te bijten. Hier reageerde ik met enige boosheid op door te zeggen dat mijn zoon gewond was en zich moest laten behandelen door een arts, de vrouw is aansprakelijk voor toebrengen letsel en materiële schade en is verplicht haar gegevens achter te laten en vroeg zijn naam, noemde iets van Bannerhoorn) en standplaats. na even te hebben gevraagd op de achtergrond wilde hij volstaan met een melding en gaf aan dat het civiel recht betrof. De melding is opgenomen bij deze luie lamzak van de politie, ik heb het nagezocht. Artikel 425 wetboek van strafrecht Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:  1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;

    2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van
een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.

Dus Poltitie: geef die maffe medewerkers van jullie eens wat onderricht en doe wat zinnigs en loop niet alleen die makkelijke zaakjes te scoren, doe waar je voor wordt betaald van mijn belastinggeld.

Dank voor je reactie!

